Alt som kunne gå galt gikk galt..

Hei dere. Nå har vi vært hjemme i 3 dager og det har vært utrolig godt å komme hjem. Selve hjemreisen er noe av det verste jeg har vært med på noensinne. Alt som kunne gå galt gikk galt.

Når vi skulle fly hjem fra Palma skulle vi mellomlande i London. Flyet fra Palma skulle gå 20:00 og vi skulle være i london 22:00. Flyet til Oslo skulle gå 07:55 morgenen etter, så vi skulle sove på hotell i 7 timer. Hadde alt gått etter planen skulle turen hjem gå slik, men sånn som dette ble det virkelig ikke.

Vi var på flyplassen i Palma 2 timer før flyet skulle gå. Når vi hadde kommet oss igjennom sikkerhetskontrollen fikk vi se at flyet var 2 timer forsinket.. Det ville si at vi var i London 00:00, noe som gjorde at vi fikk 6 timer søvn på hotellet vi hadde bestilt. Vi måtte ta taxi til hotellet som lå 10 min fra flyplassen.

Vi var på hotellet 00:30, men det var så lang kø at vi ikke fikk snakket med resepsjonen før 01:00. Når vi endelig skulle sjekke inn for å få sovet noen timer, fant de ikke bookingen vår noen sted. Da Sofie skulle finne frem bookingen fant hun ut at hun hadde bestilt hotellrom til feil helg. Vi spurte derfor om de hadde ledig rom som vi kunne kjøpe bare for den natten, men hotellet var fullbooket. Vi fikk beskjed om å sjekke hotellene rett ved siden av, men med flaksen vår var alle hotellene rundt også fullbooket.

Da måtte vi ta taxi tilbake igjen på flyplassen og sove på noen stoler der. Vi fikk “sovet” der i 4 timer før vi måtte gjøre oss klar til flyet hjem til Oslo. Alt så ut til å gå etter planen med siste flyet, vi var i flyet 07:25 en halvtime før avgang. Når vi satt oss ned i flyet sovnet begge 2 og når vi så ut vinduet klokken 09:45 var vi fortsatt i London. Flyet hadde fått problemer med toalettene og måtte derfor fikse dette før vi kunne ta av. Vi tok av fra London 10:30, 2 og en halv time etter opprinnelig avgang.

Tilslutt landet vi i Oslo etter en reise hvor absolutt alt som kunne gå galt gikk galt. Når jeg skriver om dette nå syntes jeg det er morsomt, men var virkelig ikke morsomt under reisen.

Har dere noen gang opplevd noe lignende?

-Mario

1. Opplevde at vi skulle hjem fra eit land, og 10 min etter letting, så smelte det i ene motoren på flyet, eit ganske så høgt smell, så måtte nødlande i samme landet, bli der en ekstra dag, for å så komme forsent til eit anna fly , for å så måtte reise om Trondheim, bo der til beste dag, for å Så komme til Bergen.

2. Var i London og skulle ta fly hjem. Vi bestilte billetter til toget og fikk beskjed om hvor vi skulle gå. Vi gikk dit satt oss på toget mot flyplassen. Jeg fulgte med på maps på mobilen for å se hvor langt det var igjen for syntes vi hadde søtte der så lenge. Da ser jeg at toget er på vei i motsatt retning av flyplassen. Så vi fikk panikk og hoppa av toget på neste stop, for da var ikkje det så lenge til flyet gikk. Vi fant ingen tog som gikk til flyplassen ved næraste avgang så vi endte opp med å ta taxi kjempe langt. Som også vart ganske dyrt. Når vi kom på flyplassen sprang vi men kom ikkje inn for taxisjåføren hadde kjørt oss til feil flyplass. Vår låg ca 45min vekk frå dinna. Så vi tok taxi dit og sprang for å sjekke inn kofferten men vi var for seine og flyet hadde gått og vi måtte bestille nye biletta som ikkje gikk før dagen etter. Kom oss til slutt heim da.

3. Wow.. Og booke feil dato er da deres feil lol
      Det er forresten helt vanlig å sove på benker/stoler på flyplasser. FORDI ikke alle har like god råd som en som fint booker et hotell uten å se igjennom før man trykker «betal» .

4. Skulle dra hjem fra Nederland i Januar for var å besøkte svigers også slik at de kunne hilse på guttungen som da var 3-4 mndr.

Flyet vårt skulle gå 21:45 fra Amsterdam. Først så ble det forsinket til kl 22:30 også ble det forsinket til kl 23:30. Jeg og samboeren min vi var ganske slitne pluss vi hadde vært på flyplassen siden kl 20:00. Så vi satt en stund å venta i tillegg lille gutten vår som lå på fanget mitt og sov.

Så mellom kl 03:00-03:30 landa vi på Gardemoen.