Dette skjedde i militæret..

Hei dere! For akkurat ett år siden var jeg ferdig i militæret og førstegangstjenesten. Det var et år hvor jeg lærte masse og gjorde ting jeg aldri har gjort før. Er en del av dere som skal inn i militæret i fremtiden så tenkte derfor å skrive litt om hva dere ikke bør gjøre.

I rekrutten var jeg i Stavanger i 2 måneder før jeg kom til Oslo som jeg skulle være i 10 måneder. Jeg er et menneske som hater å sove lite og blir skikkelig irritert og sint på morningene om jeg har hatt lite søvn. Så på den måten var militæret virkelig ikke noe for meg.

Hver morgning måtte vi vaske rommet før det skulle sjekkes av noen andre. Jeg klarte heldigvis å ha en avtale med en annen i militæret at vi godkjente rommene til hverandre uansett hva. Så da vasket ikke vi like grundig som vi ellers ville gjort.

Dette virket som en god plan helt frem til sjefen vår som aldri sjekker rom kom å sjekket. Da endte det med at jeg og mitt rom måtte sove i telt i 3 dager på en gressplen i Oslo. Så det var ikke så veldig kult, men når jeg ser tilbake på det nå er det bare morsomt!

Trikset er å bli venner med sjefene dine og gjøre som du skal, da lønner det seg videre i tjenesten.

 

-Mario

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg