Dette skjedde på sykehuset idag..

Hei dere! Tusen takk for mange fine meldinger  fra dere. Setter skikkelig pris på alle som bryr seg. Før sykehus timen idag visste jeg ingenting om hvilke medisiner jeg skulle få og hvor lenge jeg skulle være der. Så var med andre ord utrolig spent på hva jeg kom til.

Når jeg kom opp der fikk jeg vite at jeg skulle fortsette på de medisinene jeg tar til vanlig, men jeg skulle starte på en ny type cellegift i tillegg.. Jeg fikk beskjed av sykehuset at jeg skulle være der i 4 og en halv time. Der jeg tok medisin i 2 timer og resten av tiden var for at de skulle passe på bivirkninger rundt medisinene.

Nå etter jeg har vært der har jeg vært skikkelig dårlig og tatt masse Paracet for hodepine. Prøver fortsatt å holde meg positiv for det er så utrolig mange som har det verre enn meg. Krysser alt jeg har av fingre og tær for at dette er medisinen som skal funke. Har fått beskjed om å ta det rolig i noen dager for å passe på kroppen min, så da kan jeg ligge inne å se på fotball med god samvittighet.

Håper alle har en fin kveld videre!

-Mario

12 kommentarer
      1. Tar ikke bare stomi?
        Det er ikke sånn at man får velge og vrake. Stomi er en løsningen legene prøver å unngå hvis medisiner kan holde sykdommen i sjakk. Noen ganger må man gjennom mange medisiner før man finner en. Andre ganger fungerer ingenting og da er kirurgi en løsning eller få stomi. Men det er ikke sånn at mange pasienter med mage/tarm problemer vil ha stomi. Man gir gjerne medisiner en sjanse selvom det er et slit til tider. Har selv hatt Crohns siden 2011 og er sjele glad for at jeg ikke har stomi enda, selvom veien med forskjellige cellegifter har vært lang.

        1. Så enig med deg!! Det er ikke noe som heter “hvorfor tar du ikke bare stomi”! Er veldig mange som ikke har sykdommen som skjønner hva vi går igjennom..

          1. De har ikke en fjerneste anelse om hvordan det er. Så er det mange som tror sykdommen blir kurert med å fjerne biter av tarmen eller legge den ut. Tvert i mot så blir vi aldri kvitt den. Å fjerne biter av tarmen gjør at man gjerne må operere igjen og igjen. På 70-80 tallet fantes det to ting mot mage/tarm sykdommer og det var Prednisolon og kirurgi. Så det har kommet lengre men fortsatt er våre sykdommer ferske innenfor forskning og medisiner. Jeg får en type cellegift som før ble kun brukt på leddgikt pasienter. Går også på Ullevål der du går og får medisiner hver 6 uke. Hold ut, snart finner legene en kur som klarer å kjempe godt nok. Jeg har dessverre en kropp som danner antistoffer mot mange medisiner, så i tillegg til medisinene setter jeg sprøyter hver uke for å unngå antistoffer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg