DINE HANDLINGER KAN GI KONSEKVENSER..

Hei Folkens! Jeg har tenkt på noe en god stund nå, og jeg må virkelig ta opp ett utrolig viktig tema.. Er ufatelig mange barn og unge som blir mobbet eller eskludert av unge barn..

Jeg fikk nemlig høre av en foreldre fortelle om sin datter på 13 år som hadde vokst mer enn de andre jentene i klassen. Hun følte seg stor og fikk gjerne kommentarer slengt etter seg. «Du er jo rene Eiffeltårnet « og lignende. Dette har gjort at hun har utviklet alvorlige spiseforstyrrelser, og vedkommende er bare 13 år!!!!

Når jeg fikk høre dette fikk jeg så utrolig vondt inni meg.. Det er virkelig ikke sånn det skal være, 13 år og folk begynner å snakke og skrive stygge ting om hverandre. Det er så utrolig trist, men det er dessverre slik det er den dag idag..

Jeg kjenner meg også igjen i masse av det.. Jeg var ikke alltid den som ble inkludert av alle. Tvert imot, jeg hadde nesten bare jentevenner grunnet guttene ikke ville være med meg! Noe av grunnen til det var at jeg slet utrolig masse med vekten. Det å høre noe slik som det med 13 åringen, vekker så masse følelser og minner.

Kommentarer om folks utseende eller om man bruker briller, streng eller høreapparat eller hva som helst så skal man være litt forsiktig med morsomheter og slengbemerkninger, selv om det bare er for gøy, er det ikke slik at alle syns det er noe kjekt.

Det er ikke slik at jeg klarer å stoppe mobbing eller utestenging, men jeg oppfordrer dere alle til å være omtenksom og grei med hverandre. Det å mobbe bevisst eller ubevisst er ikke greit.

Håper at om noen av mine lesere har problemer eller ikke har det godt med seg selv at de tar kontakt med helsesøstre eller andre de har tillit til sånn at de ikke sitter alene med vanskelige følelser!

Hva syntes dere om utestenging og mobbing?

Svarer i kommentarfeltet 

-Mario

20 kommentarer
    1. Du vet virkelig å bruke stemmen din, Mario! At nettopp du skulle bli ‘PH-kjendis’ og blogger gjør utvilsomt en enorm forskjell for drøssevis av mennesker der ute <3

    2. Jeg ble mobbet hele ungdomsskolen fordi jeg var liten og tynn. Jeg ble kalt knerten og midget. Derfor syntes jeg det er veldig fint at du tar opp et sånt tema. Fordi sånt skal man ikke godta, håper det gikk bedre med hun 13 åringen. Dette har jeg opplevd selv og vet defor hvor ille det er når noen kommenterer på kroppen din.

    3. 4 ut av 100 toppbloggere er menn (så 4%).
      – 1 gir interiørinspirasjon.
      – 1 gir informasjon om akskjer.
      – 1 er en pappa.
      Og 1 er du som konstant blogger om drama og følelser.. Huff.

    4. Double standard eller? Når du gjør det er det ikke mobbing, men når andre gjør akkurat det samme så blir det feil. Fin beskjed bare teit når det kommer fra deg

      1. Helt enig. Blir så dobbeltmoralsk å komme med et sånt innlegg Mario. Du var jo den verste mobberen på PH.

    5. Har selv blitt mobbet i flere år, startet som erting på barneskolen og utviklet seg til voldelig mobbing.. det stoppet i starten av vg3 altså 2017.
      Syns det er veldig bra at du tar dette opp! Stå på😄

    6. Veldig bra du tar dette opp. Ut i fra det jeg så på TV, så virket det som om Thea, jamila og Adrian ble mobbet av mange.

      I dette innlegget føler jeg litt at du legger skylden på den som blir mobbet. Misforstå meg rett. Du sier du ble mobbet fordi du var tjukk. Har du tenkt på at det kan ha skjedd fordi mobberne var usikker på seg selv og må dermed finne noen å trykke ned? At du bare ble offeret? Jeg synes ikke du så særlig tykk ut som barn. Du så ut som en kjekk liten gutt. Men kanskje du trodde det selv siden de fikk deg til å tro det.

      1. Uansett hvordan man føler seg og har det, har man ikke rett til å trykke andre ned! Det spiller ikke noen rolle om mobberen er usikker på seg selv eller ikke. Mobbing er grunnen til at flere unge mister selvtillit, får angst og depresjon, har det helt jævlig, får selvmordstanker og tar selvmord! Hva enn som skjer i mobberen sitt liv, gir det ikke h*n rett til å mobbe! Jeg føler ikke at han legger skyld på offeret. Og egt syns jeg ikke kommentaren din henger sammen eller ga mening, virker egt som om du prøver å ta skyld vekk fra mobberene

        1. Jeg forsvarer overhode ikke mobberne. Les teksten igjen du! Jeg påpeker bare at det er mobbere det er noe galt med og ikke den som blir mobbet! Noen sier de ble mobbet fordi de var tykk andre tynne. Det er jo tragisk. De blir mobbet fordi det er noe feil med de som mobber

    7. Du var jo en av de største mobberne på PH. Å si til produksjonen at du ikke vil ha med Bettina er å tråkke ned på henne. Det er mobbing!

    8. Jakter så jævlig på sympati du Mario. De fleste ble mobbet på skolen, men lærer fra det. Du har ikke gjort det, noe som er tydelig på PH

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg