FALSKE VENNER..

Det er en lettelse å forstå hvem du trenger og ikke trenger i livet ditt. For meg har det vært viktig å bli likt av alt og alle. Den perioden er heldigvis over. Jeg hadde alltid behov for bekreftelser og gode tilbakemeldinger. Jeg var desperat etter å holde på venner, som egentlig ikke var venner. De menneskene du alltid må jobbe for å ha kontakt med, de som ikke gir noe som helst tilbake. De som bare forventer at det er alltid du som skal stille opp, men stiller ikke opp selv.

Jeg skulle ønske jeg forstod dette når jeg var yngre. Har lyst å skrive dette innlegget for å dele min opplevelse rundt dette. Stå på dine verdier og respekter deg selv nok til å kutte ut mennesker som ikke ønsker deg godt. Personer som drar deg ned istedenfor å løfte deg opp. Jeg lover at det kommer en tid der du ikke føler behovet for å bli akseptert av de som blir sett på som kul. Ordene populær og ikke-populær er ord jeg ikke takler å høre. Jeg kan love deg at om noen år, vil du ikke bry deg om å være venn med han eller hun som alle ønsker å være venn med nå. Du kommer til å se tilbake på det å tenke at det var helt unødvendig å bruke energi og tid på det.

Det er viktigere å heller være med de som aksepterer deg for den du er. De som er dine støttespillere og de som elsker deg, uansett om det er positive eller negative sider. Verden er bygget slik at ingen mennesker er perfekt og alle gjøre feil. Når jeg tok valget om å slutte å bry meg om mine falske venner, var det en lettelse. Bruk tid på de som vil bruke tid på deg. Mine kompiser og venninner, som betyr alt for meg . Vi trengte ikke å være blant de kule, vi hadde det utrolig bra sammen. Vi har alltid støtte hverandre og vært der for hverandre uansett hva. Det eneste jeg ønsker er at dere holder på de som er deres ekte venner, det vil dere aldri angre på!

Spørsmål?

Svarer i kommentarfeltet!

-Mario

15 kommentarer
    1. Tusen takk trengte virkelig å lese dette innlegget. Sliter veldig mye. Jeg ser veldig tydelig hvem som er populære og hvem som ikke er populære på videregående. Stresser med å finne ut om russetiden og om man må ha venner får å få en bra russetid. Skulle ønske jeg tenkte som deg.

    2. Den sykdommen du har.. Er det en sykdom du har hatt lenge, eller ble du syk etter PH?
      Håper det går bra med deg!

    3. Må si at jeg iløpet av hele PH sesongen har syns du har vært den falskeste deltageren der inne med minst selvinnsikt, men fikk hvertfall mer respekt for deg nå

    4. Jeg synes dette var ett veldig bra blogg innlegg, jeg går i 7 klasse å begynner snart på ungdomsskolen, det er mange falske venner jeg har, å jeg prøver å ikke være me de, men å være med de som aksepterer meg for den jeg er❤️

    5. Jeg har hatt to venner helt siden begynnelsen av barneskolen og nå begynner jeg å tvile litt på at de egentlig ikke vil henge med meg mer. De spør meg aldri om å henge sammen, det er alltid jeg som må ta initiativ! Jeg går i 9ende og da er «alle» i en klikk eller gjeng og det er ikke så lett å finne seg en ny gjeng. Hva kan jeg gjøre?

    6. Årgh! Dette var perfekt å lese nå! Jeg er i en gjeng/miljø hvor vi er de «populære» men jeg trives ikke. Samtidig som denne gjengen, har jeg en del venner som ikke er så populær og er de herligste menneskene!! I den populære gjengen dømmer alle alle, er bare dritt snakk og jeg trives ikke! Jeg er i en vanskelig situasjon hvor disse folkene er egentlig de eneste jeg kan være med på skolen/klassen. Siden jeg er i denne gjengen, tror alle andre på skolen at jeg er en dritt person og en fuckboy.. Jeg prøver jo å vise at jeg ikke er det, men du vet, rykter er noe piss. Så om jeg kutter ut disse vennene blir jeg veldig ensom på skolen i og med jeg ikke kjenner så mange andre. (De andre vennene mine går på en annen skole)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg