Hva gjør jeg når jeg er på sykehuset?

Hei folkens. Igår var jeg på sykehuset og hadde nok en cellegift behandling. Jeg har vært litt bedre i det siste og håpte virkelig på positive svar fra sykehuset. Har fått flere meldinger på snap hva jeg faktisk gjør når jeg er på sykehuset. Jeg har lyst å prøve og forklare hva jeg gjør under en behandling.

Selve sykehus dagen er veldig stress. Jeg kommer opp på sykehuset, fyller 6 glass med blod til blodprøvene. Også begynner jeg på cellegiften intravenøst . Selve cellegiften bruker 1 og en halv time. Det som er veldig greit, er at når behandlingen holder på møter jeg også legen for å snakke om hvordan jeg har det. Etter det får jeg svar på de forskjellige blodprøvene, om det er negativ eller positiv utvikling. Så når behandlingen er ferdig får jeg ny time. Er som oftest veldig dårlig når jeg er ferdig.

Denne gangen var det negative svar.. Er så utrolig kjipt at det ikke går andre veien, men jeg prøver å holde meg positiv med god støtte fra Sofie! Ellers håper jeg alle får en bra helg og nyter fineværet☀️

Har dere spørsmål angående dette? 

Svarer i kommentarfeltet. 

-Mario

8 kommentarer
    1. Kjipt når det ikke går riktig veien.. Har selv UC å får infusjon vær 4 uke. Hva heter medisinen du går på?

    2. Infusjon er ikke cellegift 😉 imurel og metex er derimot et mildt cellegiftpreparat. I og med at du har 1,5 times intervall går du nok på remsima, men husk at det finnes flere andre medisiner som humira og entyvio, om effekten uteblir. Ting blir bedre med tiden skal du se! 🙂

    3. Jeg ønsker deg masse lykke til videre 💖 Du er kjempetøff og sterk 💪 Krysser fingrene for at det blir bedre 💖 Om medisinen har mistet effekten, så er det alternativ som kan prøves ut 💖

    4. Hei Mario

      Jeg har / har hatt samme sykdom som deg i 15 år. Mange leger har foreslått utlagt tarm. Jeg har nekter på det. For 2 år siden var jeg på skolokopi på Lysaker. Der fikk jeg en kur og har vært 90 % bra siden. Ta kontakt om du ønsker mer informasjon. Kan:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg