JA JEG ER EN SPORTSIDIOT.

Jeg er en sportsidiot, jeg innrømmer det. Jeg sluker rått mye av det som vises på tv. Tennis, bryting, sykling, sjakk, fotball, ishockey osv osv. Listen er lang, og det er en herlig avkobling å se på tv enten det er lokalderby i fotball eller OL som vises.

I disse dager kan vi sportsinteresserte følge VM i fotball for kvinner. Dette er den viktigste turneringen i internasjonal kvinnefotball. Verdensmesterskapet arrangeres hvert fjerde år av FIFA, og ble første gang arrangert i 1991. (fakta er direkte hentet fra Wikipedia)
Jeg har i alle år fulgt med på det som er av sport på tv, og fotball for kvinner er intet unntak. Men saken er at det er lite damefotballkamper på tv, og det gjør til at jeg ikke kjenner så mange av de internasjonale og norske toppspillere som jeg kjenner til i i herrefotballen.

I håndball derimot er det damene som har vært mest i fokus, og dermed har jeg fått et godt forhold til dem og sporten. Men det har vært spennende å følge Norge spille sine vm-kamper i Frankrike, og jeg har lært meg litt flere navn på gode spillere. Vi skulle gjerne slått England, men hvem hadde vel egentlig trodd at vi skulle ta de damene der som kommer fra en helt spesiell fotballnasjon.

I dagens aviser kan vi lese at 12 store norske fotballklubber får midler til å ansette en utviklingssjef for jentetalenter i Norge. Norges Fotballforbund og Toppfotball Kvinner blar opp ca. 5. millioner for satsning på jentefotball. Dette er gode news for de mange unge jenter som drømmer om å bli gode fotballspillere. For å kunne utvikle seg trengs det et godt apparat og det er bra rike Norge velger å bruke penger på jentefotball.

Det er ingen tvil om at fotball vm for kvinner har fått mye oppmerksomhet.
Nesten 900 000 seere fikk med seg 8-delsfinalen mellom Norge og Australia på NRK lørdag. I Frankrike, England, Kina, Italia og Argentina har det blitt satt seerrekorder under hele fotball-VM.

Til helgen er det 2 kamper igjen. Finalen spilles søndag der Usa møter Nederland. Lørdag spilles den kampen jeg tror blir mest spennende, bronsefinalen mellom England og Sverige.

Men hvis fotball ikke er noe for deg så kan jeg herved opplyse om at VM i Sandvolleyball er sparket i gang i Hamburg. Jeg kan fint lite om de også, men siden det ruller på skjermen så kan jeg se litt på de også, mens sportsidioten venter på sendingene fra årets Norway cup.

Er det flere av dere sol er interessert i sport?

Skriv gjerne i kommentarfeltet

-Mario

7 kommentarer
    1. Sikkert ikke lov å si siden jeg er jente selv, men synes kvinnefotball er latterlig kjedelig 😂😂 følger du med på premier league? Hvem heier du på? Pliiis ikke si Liverpool. Haha

    2. Hvorfor heier du på den Moderne Fotballen som real madrid? Og ikke lokalt, som brann? Moderne fotball driter i fans, de vil kun ha penger.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg