JEG KAN IKKE BLI LIKT AV ALLE…

Store deler av livet mitt har jeg brukt til å bry meg om hva alle sier om meg. Det har vært utrolig viktig for meg å bli likt av alle, og jeg har rett og slett vært livredd for at noen skal mislike meg. Akkurat dette behovet var en av grunnene til at jeg var veldig skeptisk til å være med på Paradise hotel. Jeg visste at jeg kom til å takle hat og stygge meldinger dårlig. Men det skulle virkelig ikke stoppe meg, jeg bestemte meg for å gå ut av komfortsonen og takke ja til å være med!! Det at alle skal like deg er umulig og noe jeg har fått merket.

Jeg fikk en ganske hard start de første ukene inne på hotellet, for da begynte jeg å få stygge tilbakemeldinger. Etterhvert som tiden gikk og spillet ble tøffere begynte jeg å få enda styggere meldinger og kommentarer. I starten tok jeg dette veldig til meg, og jeg begynte å tvile på meg selv. Jeg var redd for at jeg var manipulerende og en person som ikke brydde meg om hvordan andre har det. Jeg kjenner mine verdier , men når jeg fikk høre dette gjentatte ganger ble jeg usikker.

Jeg har skjønt at de menneskene som føler behov for å trykke andre ned ikke har det så bra med seg selv, så det er vel mer synd på de enn meg. Jeg vet godt selv at jeg har en sterk personlighet som til tider kan ta mye plass. Jeg vet også at ting som skjer inne på hotellet skulle jeg vært forutuen.Jeg er kanskje ikke den som er mest saklig i diskusjoner og den som gir meg først , likevel gjør ikke disse tingene meg til et dårlig menneske. Det er en del av personligheten min, sammen med mange andre egenskaper.

Jeg har mine dårlige sider jeg , og JA jeg gjør feil. Jeg kan både si og gjøre ting jeg absolutt ikke mener, men det gjør meg ikke til et dårlig menneske av den grunn. Det gjør bare meg bare til et menneske. Jeg forsvarer ikke alle handlinger jeg har gjort på Paradise Hotel, men og få ekstreme hat meldinger og trusler for feil som har blitt gjort i ett reality program er litt i overkant.

Jeg har så mange fine mennesker i livet mitt, og fått møtt så masse gode folk, så noe rett må jeg ha gjort. Alle mennesker kan ikke like personligheten min, og det er helt greit. Jeg skulle bare ønske dere ble kjent med meg som person før dere dømte meg gjennom et TV-program.

Har dere spørsmål?

Svarer i kommentarfeltet

-Mario

72 kommentarer
        1. Hvis de slutter å se på ph pga av deg, er det pga at de tror du kommer til å vinne!
          Fint å se at du og Sofie takler dette bra!

    1. Altså har du ikke dårlig samvittighet ovenfor det du gjorde mot Bettina? dere hadde sex to ganger og du klarer ikke å oppføre deg litt engang ovenfor henne på de episodene etter. Du har legit null respekt jo, herregud lxm

      1. Jaa lxm omg #sjukt ass

        Han skrev nettop at han angrer på ting han har gjort, ukult å hate bare for å hate

      2. Bra Mario også håper vi at du og sofie en dag ordner opp med Betinna at dere klarer og legge ting bak dere. Hbor er det ph deltakerene er ute på Torsdager i Oslo ? Har så lyst og ta en skål med dere 😀

    2. Hvordan klarer du å styre deg når du får så mange stygge meldinger? Har aldri sett en PH deltaker for mer hat enn deg..

    3. Eg digge deg å ikke bry deg om ka folk seie om deg sunst dt he våre alt får mange hat kommentarar mot deg sunst folk e så grevla frekke fårstår ikke at dei kan ver sånn mot deg heie på deg 😊

    4. Jeg syns du gjør en god figur i tv ruta Mario. Stå på og vinn hele dritten sier nå jeg bare.

      Ikke bry deg om hatet du får, tror det kommer av enten sjalusi eller at du har litt unge lesere.
      Når det gjelder det som har skjedd, så var ikke dette noen sin feil. Som det alltid har vært, må man faktisk «være to for å danse tango»
      Ikke legg det på deg og ikke bry deg om det som har skjedd, (la fortiden ligge) det virker som folk tror at dette skjedde i nåtid.
      Lykke til med PH og kjærligheten både til deg og Sofie.

    5. Det at du gjør feil å er klar over det, og at du tørs og fortelle alle feil, reddsler, personlighet og følelser, viser bare at du tørs å være deg selv og vise det, det er en seier i seg selv❤
      Det er ikke alle som tørs å være seg selv, og i værtfallikke vise det for tusenvis av personer. For alle har reddsler, og en personlighet ikke alle liker men det er de som tørs åvære åpen om de som er de tøffeste og beste forbildene

    6. Herregud så sensitiv du der.
      Ok du er 98er, men du er fremdeles en ung mann. Du er ikke en liten gutt lengre.
      Slutt å gråt så mye, slutt å legg skylden på alle andre enn deg selv, slutt å overanalysere og formulere deg selv så mye pga “hva andre syntes”. Alle ser at Sofie er selvsikker og en sterkere person enn deg, og du er ment å være mannen i huset, ikke hun. Alle damer vil ha en MANN, ikke en liten gutt å ta vare på. Du har allerede fucket opp ved å ligge med venninnen hennes, så ta å gjør opp for det ved å vokse opp og gi henne en mann, ikke en sensitiv liten gutt.

      1. Til “Ida”
        Er Mario, eller forøvrig andre gutter/menn, pr. definisjon ikke mann fordi vedkommende er sensitiv, gråter og analyserer situasjoner??
        Hvis det er din påstand kan jeg ikke annet enn le!! Ditt innlegg er så latterlig at det er et direkte hån mot gutter/ menn og det burde blitt sensurert. Og hvis du virkelig mener dette, så vil jeg på det sterkeste råde deg til å vente med å uttale deg i offentligheten til du har blitt minst 15 år, for dette vitner dessverre om manglende kognetiv utvikling.Skjerp deg!

      2. Det du skriver Ida sier masse om deg som person. Du er bare en liten jente som er så usikker på seg selv at du må skrive drit om andre 🙁 håper du får det bedre i fremtiden, for du kan ikke ha det bra nå

      3. Jeg mener du er mann uansett om du viser følelser eller ikke.. Er ikke usikker på meg selv fordi jeg er en følsom person, syntes virkelig slike kommentarer som dette er skikkelig unødvendige..

        1. Uansett hvor gammel man er så har man følelser. Noen viser sine følelser andre gjør ikke. Det han gjordet med Betina e flere måneder siden og man kan ikke bruke det som et argument for at Mario ikke skal være en sterk person. Dette skjedde inne på hotellet, de fleste som e med på PH e anderledes i virkeligheten. Det dannes det aliaser og folk e i mot hverandre. Med mindre du kjenner Mario som den han er så har du ingenting du skulle sagt. Bli kjent med Mario som den han e i virkeligheten isteden for å hate på han for de feilene han gjordet inne på PH. Stå på Mario, du e sterk!

        2. Hahah, eg fekk tårer når Andreas røk ut i dag. Så da e ikke eg heller mann da😂
          Å eg er en mann i 30 årene!
          Folk er faen meg syke i hode.

        3. Mario – det er veldig forfriskende å se at tårer kan strømme like lett på menn som på meg type jenter 👌🏼 Gråter med deg hver gang!
          Gjør det med stolthet, og lær dine fremtidige barn at det er en fin ting å vise sine følelser♥️
          Regner ikke med at neste ukes sendinger blir noen færre tårer men gleder meg lell

          Dere er alle verdige vinnere

      4. Ro deg ned. Mario står frem som et forbilde der han viser at det er greit å vise følelser selv om man er en voksen mann og det er sånn det skal være. Mario er desidert min favoritt på ph og det hadde vært sykt kjedelig uten han

      5. Det finnes ingen ting som er mere sexy, enn gutter som viser følelser! Gutter som er stenharde og kalde er ikke noe å samle på! Hvorfor skal det være greit at jenter viser følelser og ikke gutter?? #likestilling

      6. Herregud, eg gråt når Sofie røyk å når Andreas røyk. Nogen e bare meir følsomme enn andre sånn e det bare deal with it

    7. Synes jo at du ikke fremstår som den aller beste, men alle gjør feil og folk må forstå at du også forstår at det du gjorde ikke var rett. Du skal ikke trenge å unnskylde deg mer nå, jeg er glad du har stått opp for dine handlinger og håper du slutter å få mer hat nå. Du er bare et menneske du også, stå på!

    8. Hvordan er uken inne på ph? Starter den på mandag og ender torsdag kveld, eller har dere hele uker? Altså fra mandag til søndag?

    9. Du skriver mye om tilbakemeldingene du får, men hva med å kommentere det folk faktisk ser på TV? Du har gitt uttrykk for at du har dårlig samvittighet overfor Sofie, men jeg kan ikke se at du har reflektert noe over hva du faktisk gjorde mot Bettina? Jeg tror du kunne ha tjent mye på å skrive et innlegg som viser at du har tenkt over hvordan du behandlet disse jentene, der det kommer frem at du faktisk forstår at det var feil. Jeg skjønner at det må være tungt å motta så mye kritikk som du gjør i disse dager, og det er godt å lese at du klarer å la noe av det prelle av deg, men det er likevel vanskelig å få noe særlig sympati når du er så lite ydmyk. Du kommer til å fremstå som et mye bedre forbilde om du tar skikkelig avstand fra oppførselen din der inne, i stedet for å bagatellisere det med at “alle kan ikke like alle”.

    10. Hei, ikke ta til deg de vonde kommentarene!❤️ Det som vises på TV er bare en liten brøkdel, og det blir jo klippet sann at det verste av dramaet kommer fram.. PH er et spill, og det er nok vanskelig for folk som ikke har vært der, å skjønne det! Det jeg lurer på, er om du kan lage noe video sammen med noen av PH deltagerne? Med Sofie, Andreas eller noen av de andre? Hadde vært kjempegøy med Q&A eller noe annet morsomt😍👏🏼

    11. Hei, ikke ta til deg de vonde kommentarene!❤️ Det som vises på TV er bare en liten brøkdel, og det blir jo klippet sann at det verste av dramaet kommer fram.. PH er et spill, og det er nok vanskelig for folk som ikke har vært der, å skjønne det! Det jeg lurer på, er om du kan lage noe video sammen med noen av PH deltagerne? Med Sofie, Andreas eller noen av de andre? Hadde vært kjempegøy med Q&A eller noe annet morsomt😍👏🏼

    12. Jeg har heiet på deg fra start, og tenker at alle mennesker gjør feil. I tillegg er det mange som ikke tenker på at PH blir klippet for å lage situasjoner og fremstille folk på den måten de vil, for å lage bra TV. Ikke bry deg om alt hat, heier på deg og Sofie, både på PH og dere som personer utenom! 🙂 Bra innlegg forresten!

    13. Føler Severin går i mot deg vær eneste gang det er mulighet for det, og snur om på det du sier. Tenkte du over det selv også?

    14. Får vondt av deg Mario, føler virkelig at du får ufortjent mye hat… Ingen mennesker er feilfri, og synes det er stort av deg å innse feilene du har gjort. Det er det overhode ikke alle som klarer. Håper du tar med deg de positive tilbakemeldingene videre og ikke lar alt hatet gå inn på deg. Og husk: du står midt i stormen nå men om noen uker har alle glemt alt som har skjedd og alt vil roe seg<3 Stå på videre!!

    15. Altså jeg har ingenting i mot deg eller noen av de andre deltakerne fra PH. Jeg skjønner at du blir fremstilt som en jævla drittsekk på TV slik at produksjonen kan få litt mer «action» i sesongen. Men det som er dumt er at det går ut over deg, slik som jeg ser det så virker du utrolig forvirret gjennom de siste ukene på PH. Tror du gjorde dumme valg med Bettina pga du var usikker om hva Sofie følte og at følelsene dine gikk i surr. Jeg skjønner det veldig godt siden dere er stengt inne mange mennesker i en liten boble og man greier ikke tenke når det er det samme som skjer hver dag. Du fortjener hvertfall ingen hat for dette! Alle som hater på deg har nok gjort like dumme (eller dummere) ting selv. Alle gjør dumme ting, men det ligger en grunn bak det og ingen fortjener å bli dømt av det.

    16. Gleder meg til den dagen Sofie innser hvor drittsekk du er, jenter er ikke objekter, Mario.

      Jævlig skuffende, har vært på din side hele tiden men nå er det faen meg nok, du ljuger faen meg hele tiden på tv også.

      Hahaha lo meg ihjel når du sa at det var så trist å høre at sofie hadde vært kåt uten at noe hadde skjedd, hahahah du knulla faen meg bettina kompis og du bryr deg lite.

    17. Bra innlegg! Folk må huske på at det er faktisk ett spill, men mye følelser… og folk må se d fra alle sine syns punkt! Så kan folk være mer enig med noen andre, men hold det for seg selv

    18. Begynte faktisk å gråte da jeg leste dette innlegget. Gjør så vondt å tenke på at du får så mye hat :((( du virker som en fantastisk person og folk må lære seg at TV ikke gjenspeiler virkeligheten. Fortsett å være deg og gå med hodet hevet. Mange klemmer

    19. Beklager, men jeg kjenner jeg blir riktig sur av alt dritet. Greit nok at dette skal påvirke folk i Norge siden det kommer fra et TV-show, men helt seriøst. Har ikke dere noe bedre å gjøre enn å stå å hate på en person der dere vet 5% av det som har skjedd? Dere tror dere vet så mye siden det er vist på TV, men tv framviser det på en styggere måte enn det det kanskje er. Det at folk står å blander seg opp i andre sitt drama og skriver hva de syntes om den personen, uavhengig om de er anonym eller ikke, sier litt om de personene. De elsker drama og klarer ikke å leve uten. Dette er sånne personer som ikke klarer å vokse opp og la de som er med i dramaet, ordne opp på dens måte uten å blande seg inn i noe du ikke engang vet hva er. Uansett hva dere skriver om andre og om dramaet så har det 0% å si. Det påvirker ikke noe drama annerledes. Tror dere at dere kan fikse en person som stadig prøver og forbedrer seg og lever livet sitt ved en hat melding? Da tar dere grundig feil, og dere har sløst tid og energi på å skrive en melding som har 0 påvirkning på dramaet. Dere er mobbere som tråkker på en person som har sagt utallige ganger at de er bare et menneske og det er lov å gjøre feil og angrer. Greit da er det sagt, let’s move on! De meningene og tingene som betyr noe for Mario er støtten han får fra andre og oppmuntre til at han blir en bedre person, og de som er involvert i det. Det er ingen andre sitt problem eller drama så slutt og fokuser så mye på det. Du har ditt eget liv å fokusere på og leve og bli et bedre menneske av dine feil. Hvis du ikke gjør feil i livet så kan du heller ikke lære noe til å bli et bedre menneske. Om du tror du er perfekt som ikke gjør en feil her i livet så tar du grundig feil, kanskje det er den første feilen du kan lære noe av 🙂

    20. Får vondt av hvor mye stygge kommentarer du får… er absolutt ikke fan av hva du gjorde mot Sofie, men det er tross alt ikke noens sak å sitte å dømme deg. Du er flink som innrømmer dine feil! Stå på!

    21. Hei Mario! Alle mennesker gjør feil og det er helt normalt. Selvom jeg har reagert på noen av handlingene du har gjort på tv, så er det også bare på tv. Det betyr ikke at det er slik du er i virkeligheten. Det er klart de fleste dømmer utifra tv, men det man egentlig burde gjøre er jo å bli kjent med deg og se om man da har samme intrykket eller ikke. Alle kan gjøre feil, og det er faktisk helt sykt hvor mye folk lever seg inn i det som skjer på skjermen. Det folk glemmer er jo at det blir klippet en del også.. Selvom du kanskje får mye hate, så vit at du har støtte også 🙂 Stå på Mario og drit i haters. Ønsker deg og Sofie en riktig god helg 🙂

    22. Hei, tror du du kan lage et innlegg med «reisetips» i Bergen? Æ har aldri vært der og æ skal dit i august, så det hadde hjulpet kjempemasse! Heier på dokker på pærra forresten! Stå på, dokker e god!

    23. Liker hvordan alle lager «Bad guy» av Mario… Å si at han spille på følelsa når det første Bettina sa når hun kom tilbake var at hun skulle pule Mario for å Blackmaile han, så neste dag gjorde hun det på nytt…. Altså ja tidligere spilte Mario på både Bettina og Sofie men han Valgte til slutt Sofie. I min mening er Bettina like skyldig. Hun ville dette, og når Mario stoppet laget hun et offer av seg selv

    24. Synes virkelig synd på deg nå, og skjønner at du angra når du var inne på ph, men jeg kan ikke unngå å legge merke til at du ikke sa at det var din feil før du hørte at andre mente dt. Det virker som om at du sier at det var din feil at du og Betina hadde sex, fordi andre mener at det er rett, og at du dermed fremstiller bedre, men du må vise dine egne meninger og ikke bare tenke på hvordan det vil se ut for andre. Til slutt ser alle hva som er rett

    25. Mario eller Sofie vinner siden mario sa han at vis han vant så skulle han flytte ut å kjøpe leilighet det gar han gjort

    26. Mario, du må ikke bry deg om hva andre tenker om det. ja du gjorde kanskje feil der inne, men hvem kan si de har gått hele livet og aldri gjøre feil? INGEN. og i tilegg om de ikke liker deg på ph, så er ph ett spill, de tar med 40 min av 24 timer, og man kan ikke se alt.
      og de som ikke liker deg, de som slenger dritt , eller om du har venner som driter på deg nå. vel da vet du det, da vet du hvem som er ekte og hvem som er dritt. tenk alle de som skriver dritt til deg, men husk også på alle som er der for deg og rundt deg, det er de du skal legge trykk på og tenke på <3 ! du er viktig for dem, og det er de som skal være viktig for deg, de andre, de er bare idioter.
      du og sofie er fine sammen.

    27. Det er en stor forskjell på konstruktiv kritikk og hat. Du omtaler alt som ikke er hundre prosent positivt som hat, og det er nok en av grunnene til at folk mener du har så lite selvinnsikt.
      Jeg for min del har ingenting i mot deg personlig, siden jeg ikke vet hvordan person du er på utsiden av hotellet. Personen du var på hotellet derimot er ikke en super gutt. Du manipulerer, er veldig kynisk og spiller ekstremt mye på følelser. Liker heller ikke mentaliteten til deg og Sofie når det kommer til å holde folk utenfor, og som regel den svakeste i gruppen. Det virket som dere alltid jobbet iherdig med å få alle mot én eller to personer, fra første stund. Det er jo som mentaliteten til en mobber, og dersom du har slitt med mobbing tidligere burde du visst bedre. Dere har behandlet Bettina på samme måte etter dere kom ut, så og skylde på spillet holder ikke i lengden. Du som er hele grunnen til det trekantdramaet burde tatt på deg all ansvar, og hjulpet Bettina inn igjen i gruppen. Helt tullete at du bare kaster henne under bussen så fort du føler du er ferdig med henne, har du ikke samvittighet?

    28. virker som du har ufattelig manipulerende effekt på folk og spiller utrolig mye på folks følelser. Jeg blir direkte kvalm av å se hvordan du behandler de stakkars jentene( HVERTFALL bettina). Ha litt respekt for jenter! hadde du likt om en dame i din familie hadde blitt behandlet sliikt?
      virker som du prøver å fremstille deg som en god person på tv me ditt gode snakk, men at du gjentatte ganger driter deg ut med å være falsk bak de andre sin rygg.
      Du er nokk en fin og god person ellers, men spillet ditt var ikke særlig profesjonelt.

    29. jeg håper du leser dette og forstår<3 du er hele grunnen til at dette trekantdramaet oppsto. DU burde vært den som tok ansvaret her å fikset opp istedenfor å skyve det på bettina. har du blitt mobbet før? ja da er du ikke så veldig mye bedre for å si det mildt.. bettina virker som den herlige energifulle jenten, du hørte jo selv på ph hva hun følte om deg

    30. Hei!
      Jeg har faktisk ikke sett på PH i år, så den jeg ser når jeg leser her inne på bloggen din er ikke farget av noe du har gjort på TV. Opplever deg gjennom innlegg som veldig reflektert, selvbevisst, åpen om styrker og svakheter ved deg selv- noe som bare vil gjøre deg sterkere og sterkere😎👍 Om du blir dømt av noen /ikke likt så er det deres problem, ikke ditt. Alle mennesker bærer på noe de ikke liker, er flau over, frykter og svakheter. Det er det veldig viktig å huske på 😊 Du kommer til å hjelpe maaaaange gjennom å være åpen. Tenk så mange som skjuler sine issues som kanskje får det bedre av å lese her inne.. Heier på deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg