Jeg skal i Narkose..

Hei folkens. Dere har stilt mange spørsmål om hvordan det går om dagen. Jeg svarer alltid at det går bra, men sannheten er at det er veldig mye oppturer og nedturer.

På Fredag fikk jeg melding fra sykehuset i Oslo om at jeg skal i narkose på mandag. Jeg hadde helt glemt at det var allerede nå. Jeg skal ha et innlegg der jeg forteller dere alt om hvorfor jeg skal og hvordan det gikk, sannheten er at jeg ikke helt vet hvordan det går selv og det er derfor jeg skal innpå sykehuset for å få svar. Som dere vet er det et veldig følsomt område for meg å snakke om, men jeg vil være mest mulig åpen for dere så skal derfor fortelle alt!

Idag har jeg vært på apoteket for å hente ting jeg skal ha før og etter sykehuset. Det er så sykt dyrt med forskjellige ting. Det hjelper liksom ikke å ha frikort, man må betale så masse uansett. Lurer egentlig på hvor mye penger jeg bruker på medisin og sykehus i året.

Setter hvertfal utrolig stor pris på alle de flotte meldingene jeg får fra dere. Dere betyr så mye mer enn dere tror! Visst dere vil se litt mer private ting i mitt daglige liv ADD meg på snap MARIORIERA.

Håper alle har en fortsatt fin lørdag!

-Mario

4 kommentarer
    1. Synes det er flott at du er åpen om sykdommen din, selv om det er følsomt for deg. Det er viktig å vise/si litt om alt det som andre ‘ikke ser’. Husk at du selv velger hva du ønsker å dele og når.
      Jeg har morbus crohn. Hatt den i kroppen sia jeg var lita, men ble ikke diagnostisert før i 2003.
      I dag har jeg den under kontroll. Men det er ikke en selvfølge.
      Vil bare ønske deg lykke til på sykehuset på mandag, Mario. Stå på. 🙂❤️

    2. Er så glad for at du deler litt om det man ikke ser, og hvordan det er å leve med en sykdom. Å leve med en kronisk sykdom som folk nødvendigvis ikke ser kan være veldig vanskelig. Blei selv nettopp diagnoser med lupus, en autoimmun sykdom.. Sykdommen synes nødvendigvis ikke, og mange har vanskeligheter for å forstå uansett hvor mye jeg prøver å forklare. Det kan være skikkelig frustrerende og jeg føler ofte at jeg skuffer folk eller ikke strekker til.
      Til slutt vil jeg bare si takk for at du deler og er så åpen om sykdommen! Trenger litt upolerte “bilder” i denne verden.

    3. Bare send inn alle regninger til helfo på slutten av året så dekker de alt utover 1500-2000kr i året. Alt over maksgrenset blir dekket om man har frikort, så lenge du tar vare på regninger eller betaler direkte til apoteket.

      1. Sykt hvor mye penger man bruker på medisiner og lignende når man er kronisk syk.. ofte har de ikke så god råd pga det også. men vi er allikevel heldige at vi bor i Norge 🙂
        Den ordningen med HELFO har de sluttet med dessverre..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg