JEG VIL HJELPE DERE!!

Hei dere. Jeg har tenkt lenge på hvordan jeg kan hjelpe folk som sliter med samme sykdom som meg. Jeg vet virkelig hvor dritt det kan være og hvor langt nede man kommer av å være dårlig. Har derfor tenkt på å gjøre noe som kan hjelpe dere med samme problemer. Om det er ulcerøs kolitt eller morbus crohns.

I juli snakket jeg med Landsforeningen for fordøyelsessykdommer! Da snakket vi om at jeg gjerne ønsket å stille opp på arrangementer for å snakke om mine erfaringer og mine opplevelser rundt sykdommen. Vil virkelig hjelpe dere som har det tøft og vanskelig. Venter fortsatt på svar på når og hvor jeg skal snakke om det, men jeg håper på at de kontakter meg snart.

Jeg er også åpen for at dere stiller spørsmål på bloggen, Instagram eller snapchat(Marioriera). Jeg skal svare så ærlig og godt jeg kan. Kommer snart et nytt innlegg etter jeg har startet på den nye medisinen min på Fredag. Det er sikkert noen av dere som er ganske lei av at jeg snakker om sykdommen min, men det er en så stor del av hverdagen min. Får utrolig mange spørsmål om jeg kan skrive om hvordan sykdommen faktisk er.. Det er noe jeg selvfølgelig kan, men kan også svare privat til de som ønsker det.

Har dere noen spørsmål eller gode ideer for hva jeg kan gjøre for å hjelpe?

-Mario

2 kommentarer
    1. Hei Mario! Går rett på sak!
      Jeg vil bare takke for at du er så modig som tørr å gå ut med at du sliter med tarm. At du som nå er blitt en såpass stor profil i norsk tv, tør å gå ut, og snakke om dette i media gjør meg glad og lettet.

      Jeg har selv UC, og er flau og bitter over at akkurat JEG skulle få denne sykdommen… derfor er det godt å se at det ikke bare er meg som har en turbulent hverdag.
      Fikk påvist «diagnosen» sommeren 2016, så følern!

      Takker deg igjen Mario!
      Dette er slett ingen sykdom som burde være tabubelagt😊

      Hilsen En fortviltet jente (20)

    2. Hmm. Lurer på om det er smertefullt? Isåfall hvordan? Har forstått det som at det er betennelse i tarmen.. stemmer det? Høres jo helt forferdelig ut å ha det slik.

      Synes det er sååå bra at du vil bruke stemmen din på å hjelpe andre med slike sykdommer. All ære til deg for det altså!
      Og sist men ikke minst, hvordan har du det EGENTLIG med alt dette? Er du like positiv osv privat som du fremstår her på bloggen?

      Ha en god dag, Mario!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg