MIN MEST TRAUMATISKE OPPLEVELSE!!

For to år siden skjedde noe som skulle snu livet mitt på hodet. Jeg har alltid tenkt at ingenting kan skje meg eller min familie, men der tok jeg helt feil. Dette er en så stor og viktig del av livet mitt, at jeg har bestemt meg for å dele det med dere.

Meg og familien min reiste på ferie til Spania sommeren 2017, og dette var noe vi alle hadde gledet oss skikkelig til. Det vi ikke visste var at denne ferien skulle snu helt om på livene våres.

Etter bare 2 dager i Spania falt pappa om på morgenen og ble hentet av ambulanse. Da pappa ble kjørt til sykehuset visste vi ingenting om hva som hadde skjedd eller hvorfor det skjedde. Det eneste var at pappa hadde klagd litt på at han var svimmel på turen ned til Spania. Jeg hadde en veldig ekkel følelse på at dette var alvorlig, men prøvde å holde meg rolig for brødrene mine sin del. Mamma var med pappa til sykehuset, og vi guttene var hjemme og ventet på svar. Timene gikk og jeg ble mer og mer stresset for hva som hadde skjedd. Det var da mamma kom hjem med nyheten om at pappa hadde fått hjerneblødning og var på intensiv avdeling. Legene kunne ikke si så mye annet enn at det var veldig alvorlig.

Når pappa var på sykehuset, var det viktigste for meg å ta vare på resten av familien. Jeg måtte være sterk for brødrene mine og var fokusert på å vise til de at vi skulle fikse dette sammen.

Før vi reiste hadde jeg tenkt lenge på å ta min første tatovering, men jeg var veldig usikker på hva. Det jeg var opptatt av når jeg skulle tatovere meg, var at den måtte ha en betydning for meg. Når dette skjedde ville jeg vise til mamma og pappa hvor mye de virkelig betyr for meg. Jeg bestemte meg for å ta en tatovering som viste min kjærlighet for mamma og pappa. De visste ingenting om det, før jeg kom på sykehuset og viste tatoveringen til dem. Det øyeblikket når jeg besøkte pappa på sykehuset og viste han tatoveringen er et øyeblikk jeg aldri vil glemme.

.

Pappa ble liggende på sykehuset i 18 dager på Gran Canaria, før han var stabil nok for å reise hjem til Norge. Der skulle han bli operert i hodet. Jeg var redd for om dette skulle ordne seg eller ikke. På operasjonsdagen følte jeg tiden ikke gikk fremover, timene gikk og vi ventet på svar fra sykehuset på hvordan oprasjonen hadde gått. Etter flere timer på operasjonsbordet fikk vi beskjeden om at det var en velykket operasjon. Det å få vite at det hadde gått bra er en følelse som ikke kan beskrives. En utrolig lettelse.

Pappa var sykemeldt ett år og fikk vite av legene at hjerneblødningen var medfødt, og grunnet hans gode helse hadde han klart seg.

Etter denne hendelsen tar jeg ingenting for gitt, og jeg setter virkelig pris på alt jeg har av familie og venner. Det går nesten ikke en dag uten at jeg tenker på hvor takknemlig jeg er for å ha pappa her. Det jeg har lært av dette er at man må sette pris på de tingene man har, gripe de mulighetene man får og ikke ta noen ting for gitt.

Familien min er det viktigste jeg har, og de betyr virkelig alt for meg.

 

Satt virkelig lang inne å dele denne historien med dere. 

Har dere noen spørsmål eller ting dere lurer på? 

Jeg svarer i kommentarfeltet

-Mario

35 kommentarer
    1. Familien betyr mest når det kommer til stykke, og brødrene dine var nok glad for at de hadde deg . Godt at det gikk bra med pappaen din ❤

    2. Utrolig tøft av deg å dele denne historien! Du virker som en super god bror som passet må brødrene dine mens dette skjedde, håper alt er vell med faren din den dag i dag og at du har d fint også☺️🙌🏻

    3. Dette var trist å høre, men hvordan kan man være medfødt med hjerneblødning? Hjerneblødning oppstår jo som oftest av forhøyet blodtrykk som fører til at blodkarene «sprekker» og man får en blødning.

      1. Jeg fikk vite når jeg var 19, at jeg hadde 11 utvidede blodkar i hjernen. Disse har jeg alltid hatt tydeligvis, og det gjør meg mer utsatt for hjerneblødninger. Faren til Mario kan ha noe lignende. Det var ved ren tilfeldighet at det ble oppdaget til meg, så mest sannsynlig så visste nok ikke han det heller før det faktisk sprakk et blodkar.

    4. Du er så sterk Mario! Utroleg tøft å dele dette på bloggen din. Eg er så glad det gjekk bra med faren din<3

    5. Pappa har også fått hjerneblødning, eller slag da.. Så vet godt hvordan det der er. Vi er da heldigvis begge heldige nok til å ha såpass sterke og sunne fedre, så de klarer seg! Ønsker deg alt vel Mario:)

    6. Herregud så bra innlegg👏🏼Dette var utrolig trist å lese men så bra at det ordnet seg🥰synes du virker som en utrolig bra person, føler at eg har et litt bedre inntrykk av deg nå selvom jeg digger deg på pH, men nå digger eg deg mer ❤️❤️❤️❤️❤️ Lykke til videre Mario ❤️❤️❤️

    7. Wow! Du er så flink til å skrive. Synes det er så kult at du begynner med blogg som få andre gutter driver med og du skriver faktisk om intresange ting.

    8. Det e utrolig tøft og dele dette!❤️Kjempe glad for at det fikk fint med han💗Stå på videre!! Heier forresten på deg på ph 😂❤️❤️

    9. Hei! Utrolig trist det med faren din, men kan jeg egentlig spørre hvorfor du valgte å dele det? Søker du sympati/empati eller noe pga det med at du ikke er en bra person på PH sig bler framstilt veldig dårlig, så prøver du å stille deg bedre med å vise tatoveringen din osv?

      Dette er ikke en hate melding, men syntes bare at det var veldig rart at du valgte å dele dette helt uten videre, spesielt nå under en tid som så dette når 90% av Norge misliker deg.

      1. Nå har det seg sånn at Mario har startet en blogg. I en bloggers liv er det meningen å skrive om opplevelser man har opplevd som ikke er så veldig lett å med den enkle grunn for at andre personer også skal vite at dette kan skje alle å at du ikke er alene. Når man blogger skriver man om absolutt alt, oppturer og nedturer. Dette har nok ingenting med empati å sympati å gjøre men synes det e fint av mario å vise en annen side av seg selv. Når man er me i PH får man en viss rolle der inne, produksjonen klipper og limer på opptakene også noen ganger for å skape en rolle der inne.

      2. Hei! Jeg søker ikke sympati eller empati. Jeg har startet med blogg for det er en arena der jeg kan dele både oppturer og nedturer.. Jeg vil vise til folket hvordan mitt liv er på både godt og vondt. Når jeg blogger tenker jeg ikke på at jeg skal få sympati for tattooveringene mine eller ting som har skjedd med pappa, er rett og slett for å fortelle om mitt liv og hendelser som har skjedd..

      3. Hei, mener ikke dette som noe hate til deg som skrev dette eller noe lignende. Men dette blir lett oppfattet som hate, og det er ingen grunn til at Mario skriver dette for sympati, men han har tidligere sagt at familien er viktigst for han å lignende, jeg tror mere dette er et innlegg for å fortelle/vise resten av Norge hvorfor familie betyr og er såpass viktig for han som de er. Forstår at du spør men syntes det var et litt unødvendig spørsmål, og at 90% av Norge misliker Mario stemmer jo på noe som helst måte ikke, det er vel kanskje en del som misliker han men det er jo utrolig mange fler som liker han? Mario er en utrolig sterk person og han er nok utrolig godhjertet å snill også, man må jo tenke på at når man er innesperret på et hotell så kan man fort bli annerledes enn man er i virkeligheten så slik som mange nok har oppfattet Mario er han nok ikke. Mener ikke å lage drama eller lignende men det er bare min mening om kommentaren din❤️

      4. Unskyld meg, hvordan får du deg selv til å si noe sånt? Du kjenner ikke Mario, og det gjør ikke over halvparten av Norges befolkning heller – desverre. Hold meningene dine for deg selv, og la andre få fred.

      5. Wow, du er virkelig kald Tiril. Hva kan få deg til å skrive noe sånt?
        Jeg kan selv si at jeg syns ikke at Mario har blitt fremstilt dårlig, syns han opptrer utrolig bra (og så må man selvsagt tenke på at man blir fremstilt annerledes på TV pga all klipping).
        En må ikke skrive noe for å oppnå symptati eller empati, grunnen kan være mye; å få utrykkt seg om en traumatisk hendelse kan hjelpe mye for personen(e) det gjaldt.
        Og hvordan kan du påstå at 90% av Norges befolkning ikke liker Mario?
        Syns du skal gå i det selv og tenke at dette ikke er noe fint å skrive til andre. Krysser fingrene for at du er en bedre person ellers i livet.
        Og til deg Mario; stå på! Du virker som en fantastisk person, kan virkelig ikke se noe vondt i deg. Ikke la nettroll rakke deg ned, du er sterk. Masse lykke til videre!

      6. Synes det er unødvendig å skrive at 90% sv Norge misliker han. Det stemmer nok ikke. Spillet på ph har nok stelt han i et lys som ikke alle har likt, og kanskje dårlige valg har blitt tatt, men husk at det er et spill.
        Og selv om man ikke liker måten han viser seg på ph, så er det ingen grunn til å mislike en person. Man vet ikke hvordan de er privat. Dessuten er det nok mindre enn 90% av Norge som ser på ph.

    10. Jeg vet hvordan du hadde det. Dette skjedde en gang med lillesøsteren min å. En time føltes som jeg hadde ventet en dag. Det er godt å vite att noen har opplevd det samme som meg, at jeg ikke er alene. ( Men likevel domt at det skjedde).❤️❤️

    11. Jeg er 1 av de 10% som ikke misliker deg😉 du er konge fyr med mye humor❤️ Folk misunner bare den statusen du har skapt deg på så kort tid
      🤜🏼

    12. Syns det er et utrolig fint innlegg. Syns det er veldig tøft at du vil skrive om noe så personlig. Har aldri opplevd noe som dette, men har opplevd å miste de to nærmeste i familien min. Som alltid var der for meg når jeg trengte noen å snakke med eller komme meg vekk litt fra alt stress.

      Du virker som en utrolig bra person, du bryr deg utrolig mye om familien din og deg selv. Du setter familien din forann alt annet.

    13. Okei folkens. Det er vel max 3% av befolkningen som hater Mario.. I LOVE HIM♥️ du er et av det mest fantastiske personene jeg har “møtt” via TV. Det hadde vært så utrolig Sykt om jeg hadde møtt deg in RL. Jeg elsker deg og Sofie å gi åper virkelig dere vinner pH. Og at dere finner hverandre helt fullstendig etterhvert♥️♥️

    14. Stå på! Jeg heier på deg og Sofie 🙋‍♀️ Dere gjør kveldene underholdene til de grader 🤭 Håper dere, som mange, blir kjærester! Haha, episoden i går når dere kysser andre og blir sjalu begge to🙈 veldig gøy! Humoren til Sofie er ganske lik min og du er var kanskje litt på vift i starten.. Meeeen hvem er ikke det i fylla og i starten før man finner ut hva man ønsker? Mange pene jenter i sesongen, mye alkohol, bikini og sove sammen. Det er jo skapt for å lage ting veldig underholdene og kanskje litt forvirrende? 🤷‍♀️ Du valgte til slutt den fineste, både utvendig og innvendig (lik Marthe der da) 😍 Glem haters, ikke gjem deg for det er mange som liker dere 💕 Jeg liker deg! Veldig fint at du skrev et slikt innlegg og er åpen! Har opplevd lignende og forstår livet etter, man får et nytt perspektiv 💕

    15. Dette var et så rørende og fint innlegg trist det med pappaen din men så fint at dt gikk bra💛 jeg er helt sikker på at 90% av Norge ikke misliker deg så ike bry deg om det😊 jeg liker innleggene dine Mario, stå på❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg