MINE TANKER OM GÅRSDAGENS STERKE REAKSJONER!

Jeg har fått utrolig mange meldinger om at jeg tok utsjekken til Sofie veldig dårlig. At jeg ikke skjønner at det er ett spill og at jeg er direkte stygg med folk på utsjekken. Det å være i Paradise boblen er noe helt eget og jeg har lyst å prøve å forklare til dere hvordan det er.

Når du er inne på Paradise Hotel er det ingenting annet som betyr noe. Man glemmer alt på utsiden og fokuserer bare på å ikke ryke ut av spillet. De menneskene du er der med er de eneste menneskene du omgås. På innsiden går du alltid med en tanke om at han eller hun bare lurer deg og du vet faktsik ikke hvem du kan stole på.

Alle som ser på årets Paradise har nok fått med seg mine øyeblikk med voldsomme følelser. Og gårsdagens episode var intet unntak.Jeg må innrømme at det er litt rart å sitte hjemme å se min egen reaksjon når min fine partner må sjekke ut av hotellet. Jeg ble faktisk så sinnsykt lei meg og følelsene tok over når jeg snakket.. 

Jeg er en gutt med mange følelser.. Hvis jeg blir forbanna og sint, så blir jeg det. Det samme hvis jeg blir overrasket og glad- da viser jeg det med hele kropp og sjel. Og noen ganger når jeg blir lei meg prøver jeg å bite det i meg, men som regel kommer tårene. Jeg er en person som kan være litt mye, det merker jeg selv. Men jeg skammer meg ikke over det! Det er faktisk sånn vi mennesker er sammensatt, og noen av oss er kanskje mer følsomme enn andre.

Jeg kan ikke bruke tid og krefter på å forklare alle valg, reaksjoner og hendelser som skjedde under våre mange uker på Paradise. Av og til lurer jeg selv på hvorfor jeg valgte det ene foran det andre. Klart man kunne gjort ting annerledes, tatt mer hensyn, vært mer bevisst på at dette kun er et spill osv. Jeg leser alle kommentarer jeg får både på instagram, snapp og blogg og jeg jeg tar de faktisk til meg. Jeg ønsker Unnskylde min oppførsel som blir vist på tv, for der og da så vises akkurat de følelsene jeg har.

Når sant skal sies så beklaget jeg min oppførsel til Jamilla, Thea og Adrian etter parsermonien. Alle tingene vi opplevde og folkene jeg møtte har vært fantastiske. Alle som deltok på paradise var helt unik, og både medspillere og motstandere var viktig for å få litt spill og action. Noen av disse kommer til å være mine venner for livet, noen treffer jeg kanskje aldri igjen. Jeg feller nok ingen tårer over det.

Har dere tanker rundt dagens innlegg? Still gjerne spørsmål 

-Mario

 

38 kommentarer
    1. Jeg begynte faktisk og grine igår når eg så parrsermonien,
      Ble så lei meg fordi jeg ville se deg og Sofie i finalen! Eg skjønte ikkje helt valget til TIX i begynnelsen men så tenkte eg att han har jo ingen partner om 2 uker. Eg blei litt sur når Jamilla og Thea fniste litt når dere grein.lykke til neste uke🤞🏻🤞🏻

    2. Litt selvinnsikt må man klare å ha. Nytter ikke å forklare følelsene dine og avslutte med ”Jeg ønsker ikke å unnskylde min oppførsel som blir vist på tv, for der og da så vises akkurat de følelsene jeg har”.
      Du kan være et følsomt menneske, og likevel anerkjenne at du hadde en overdreven reaksjon mot de andre som ikke var med i alliansen sin. Det er nesten hysterisk å se deg prade rundt i episoden og prate om hvordan du vil spille Henrik ut, hvordan du ikke ”har noe problem med å sende ut tea kristine”, for så å klikke over det at Thea og Adrian valgte å spille et dobbeltspill, noe som DU og din partner har gjort siden dag 1.
      Også drøyt hvordan du ba Adrian om å holde kjeft, han kunne fint ha få sagt noen ord om hva slags menneske han syntes at Sofie er, uten at det trenger å ha noe å gjøre med at han er ‘falsk’. Igjen, en må kunne skille mellom spill og følelser. Dette er noe produksjonen burde tenke på til neste år, og kanskje dra opp aldersgrensen da det virker som om de fleste 20 åringene der inne har null selvinnsikt 😉 håper oppførselen din bedrer seg over tid for resten av sesongen!

      1. Så enig med deg!! Er det mulig sier jeg bare. Det er liksom helt greit å prøve å spille ut thea og jamilla. Og til og med prøve å få ut tea k, så skjønner ikke hvorfor det ble så stygge reaksjoner når sofie røyk.

    3. Det viser bare i enda høyere grad hvor lite selvinnsikt du har og hvor utrolig slem og umoden du er nå du ikke vil unnskylde oppførselen din, med begrunnelsen at det var følelsene dine der og da. Du og Sofie er så dårlig og dobbeltmoralske mennesker, syntes nesten det er forkastelig at TV3 i det hele tatt gir dere tv-tid. Håper du faktisk tar ting til deg, fordi hvis du fortsetter å være sånn du er kommer du ikke langt i livet unntatt som den fyren som er med i realityshow som ingen liker

    4. Jeg kan ikke si at jeg likte oppførselen din når Sofie røyk ut, men synes det er voksent gjort av deg når du sa unnskyld til de etterpå😊 jeg har full respekt over at det er et spill og at må er inne i en boble og prøver og overlevde selv, jeg har stor tro på at du er en synsykt bra gutt som.tar vare på andre, selv om det ikke vises på TV, jeg liker deg best av guttene og håper du kommer langt og vinner med en partner du virkelig kan stole på 😊❤ det er ingen andre enn dere selv som vet hvordan det er og være så mange uker på PH , så synes det er urettferdig at du skal få en del hat, men stå.på vidre Mario ❤😊

    5. Du skal ikke beklage deg ovenfor oss om hvordan du reagerte på parsermonien.
      Det er følelser, og vanskelig å kontrollere.
      Folk er forskjellige, og reagerer forskjellig, og det skal være helt greit uten at folk skal sende hat til deg samme kvelden…
      Heia deg resten av sesongen!!!!

    6. Du er virkelig ikke den rette til å dømme andres “falske” oppførsel. I hver eneste episode har vi sett deg si en ting til noen, og noe helt annet til noen andre. Du lyver og manipulerer samtidig som du spiller på de andres følelser for deg. Du er en snik og jeg personlig nekter å tro at episodene så langt er klippet såpass mye at det ikke er din reelle personlighet som skinner gjennom. Hvordan kan du gå til dine “beste venner” og love de heder og ære, for så å snu 360 grader rundt et par øyeblikk senere? Det virker nesten som du har to personligheter hvor den ene er snill, lojal og en likanes fyr, mens den andre er manipulerende, falsk og noen man absolutt ikke vil ha i livet sitt. Følelsen du satt med på gårsdagens episode var velfortjent og man kan vel nesten si at det er karma. Jeg håper for din egen del at du kan se episodene med såpass selvinnsikt at du kanskje begynner å stå for det du sier og gjør, og at du lærer hvordan man skal behandle andre mennesker på en bedre måte.

      Og ja, jeg er fullstendig klar over at det er et spill, at det er TV, at det er klipt og at man lever i en boble, men det er nesten umulig at noen klarer å oppføre seg på en slik måte om det ikke er personligheten man allerede har. De fleste andre klarer å noenlunde oppføre seg og faktisk stå for det de har gjort og sagt.

    7. Tror ikke på noe Du sier.
      Du beklaget oppførselen din etter parseremonien. Men oppfører deg som den samme f…. senere.

    8. Hadde blitt like forbanne sjæl, er lett for andre og dømme ut i fra det de ser på TV å tror de vet best! Håper sofie kommer inn å dere vinner hele dritten, dere som har laget best tv å dere fortjener det etter alt dere gikk igjennom.

    9. Det var bra du sa unnskyld til de etterpå! Heier på deg 😄 du er også en meget god blogger 😊

    10. Er det sant at du misliker de personene som du sier på TV?
      Som for eksempel Jamilla, Thea og Adrian husker ikke om det var flere
      Og hvis du ikke gjør det, hvorfor sier du det på TV da?

    11. Synes du ikke Sofie fortjente å ryke?
      Sånn som hun behandlet Betina, hun gjorde ingenting slemt. Du og henne hadde en greie elns og du lyver til hun om at du ikke gjør noe med Sofie noe som er tull, men fikk/får du ikke dårlig samvittighet av det???
      Er det ikke bedre å være ærlig om hva man føler??

    12. Jeg syntes ikke din oppførsel mot thea og Adrian var dårlig. Det er lov å reagere. Og er ikke alltid så lett å tenkte over alt man sier når følelsene tar overhånd.
      Men jeg syntes at thea og Adrian gikk langt over streken når de tokk tlf til Sofie og leste meldingene. Det er privat uansett hva.

      1. Paradisetelefonene går kun ann å sende meldinger til hverandre med 🙂 Deltagerne fikk vite på forhånd at det kanskje ikke var så lurt å prate taktikk på meldingene, ettersom det var en sjanse at andre kunne lese det. Hadde det ikke vært greit ville produksjonen brutt inn.
        Så jeg tenker at hvis man har fått beskjed på forhånd, så er det helt greit at Thea leste meldingene 😉

    13. Elsker når du sa hold kjeft til Adrian, han må rett og slett bare holde kjeft. All forståelse for at det blir lytt mye å høre på når du allerede sliter med å håndtere det at partneren din røk ut.

    14. Dere som skriver ufine ord, skjønner dere ikke at absolutt ALLE inne på hotellet spiller et helvetes dritt spill?? Jeg syntes virkelig det er unødvendig å snakke nedlatende til spesifikke personer når egentlig alle der er så og si like i oppførselen??
      Jeg har sittet å lest alle kommentarer til de forskjellig deltakerne som har fått seg blogg og jeg kan si meg enig i noen av kommentarene, men så tenker jeg meg om og finner ut at alle like.

      Alle har lov til å si sine meninger, men bare tenk at alle der er med på alt.

      1. Helt enig der, men ulikt «gruppa» slenger ikke Thea og Adrian dritt slik som de gjør etter nesten hver eneste parseremoni. – Ja, de svarer tilbake selvsagt, men mye mer modent. Alle spiller et skittent spill, men det som skiller at jeg heier på Thea og Adrian istedenfor gruppa er rett og slett oppførselen🤷🏼‍♀️

    15. mario skylder hverken meg eller deg en unnskyldning, han skylder kun en unnskyldning til personene involvert. dere skriver «det er bare et spill» på både mario og sofie sin blogg. ja folkens, det er bare et spill. hvis sofie og mario ikke får la følelsene ta overhånd, hva gir da dere retten til å la deres følelser ta overhånd? hva gir dere retten til å slenge dritt til mario når deres følelser tar overhånd. dere snakker om dobbelmoral. hva med dobbeltmoralen deres? mario får ikke reagere når jenten han er forelsket i ryker ut, men dere har retten til å la han vite at dere jubler og at dere aldri har sett kvalmere menneske på tv? tenk dere om. ord sårer like my som handlinger.

    16. Sofie kommer inn igjen fordi hun sa i et tidligere blogginnlegg at hun var veldig close med en som enda ikke hadde kommet inn på hotellet,MARIO tix Marthe og Thea K

    17. Ærlig, dere fikk det som fortjent til slutt, med tanken på hvor falske dere var og trodde dere var konge og prinsesse i spillet, alt tar slutt og det var lættis at Thea klarte og slå ut Sofie som følte seg så sikker 😂 Og BTW, mann deg litt opp du ser ut som en gringunge på TV

    18. Hvis jeg skal være en ærlig person, ikke en hater; men fra utsiden, sånn som jeg har fått det fremvist fra TV, så føles det som om dere er blitt en gjeng i deres allianse som utestenger og snakker vondt bak ryggen til dem som ikke er på deres lag.

      Følte dere bare bestemte dere for å ikke like den og den, og alle var liksom «enige.”
      Det virker som om dere satt dere selv høyest inne på hotellet.

      Jeg syns personlig at det er en stor forskjell mellom å spille mot noen og det å «angripe» noen personlig pga. deres personlighet, og være måte, det var liksom ikke akseptert hos dere å være «annerledes».
      Jeg syns hele sesongen hittil minte meg om veldig sånn skolemiljø.

      Alle i deres allianse var liksom lik dere, «kule-kidsa» og hvis noen ikke hadde riktig «personlighet» så måtte dem ut. «Gruppa» minus de som var loners liksom… det fikk du satt på spissen flere ganger.
      Sykt spesielt sånn som du sier at man kun omgås med en håndfull personer i hotellet.
      Nå tenker jeg på dem som både har noe i mot noen pga, sin være måte men også pga spillet.

      Jeg støtter veldig den tanken at alle reagerer ulikt i ulike situasjoner og selvfølgelig i ulik setting sånn som på hotellet. For alle kan snakke sammen uten å snakke det samme «språket» på en måte.

      Skriver ikke dette som en lang stygg melding til deg, men ville bare vise fra min perspektiv så du forstår hva jeg spør etter 🙂 Bare lurte på om hva du tenker i ettertid, skulle ha gjort noe annerledes? Vært hyggeligere mot flere, enn dem bare i din allianse til tross for spillet? Følte du at du bidro til at alle skulle føle seg like bra inne i den bobla, til tross for hva som skjedde på utsjekk fra hotellet?

    19. Fårstår ikke keffår det ska ver så mye hat mot mario , sunst sjøl at det var kjempe trist når Sofie røyk ut å håper hu komme inn i gjenn å at mario å Sofie vinner heila greiå ❤️ Ja dette her e et spill men dei så he spilt skitent e jamilla , Thea å Adrian å at Thea gikk inn på telefonen til Sofie e bare heilt bak mål , seie seg jo litt sjøl ke slags personer dei e då meine nå eg , men stå på mario heie på deg ❤️

    20. Jeg forstår deg veldig godt. Jeg opplever Adrian og Thea som mindre sjarmerende personer, Jamilla er irriterende og bitchy. Jeg forstår kjempegodt reaksjonen til deg og Sofie under parsermonien. Det er lov å bli sint og skuffa! Jeg heier på deg!

    21. Jeg kommentere seriøst aldri en blogg, men du og Sofie er ett unntak. Fyfaen, mere kvalmende, falske og manipulerende menneske skal man søren leite lenge etter! Jeg forstår ikke hvorfor du og Sofie alltid skal kommentere attuiden til Jamila? Når hun ikke er i nærheten av deres. Dere begge sier at dere er blitt fremstilt feil på TV, og mye har blitt klipt- det er så bullshit. Man ser akkurat hvilken mennesker dere begge er. Hvorfor er det galt at jamila kasta ut Sofie? Hun skylder ikke henne noen ting, haha? Dere er begge er så jævlig skada😂Dere skulle jo kaste ut Thea Kristine uten problem??
      Jeg sitter seriøst med hånda over ansiktet i hver eneste episode du og Sofie er med i, blir så pinglig berørt- det er rett og slett flaut å se oppførselen deres på TV, og engelsken til Sofie i hver eneste episode fyfaen så flaut.
      Helt enig med de som skrev over at TV3 burde å sette opp aldersgrensen til neste år. Det ble mye flau TV i år, spess fra dama di

      1. PIA!

        DU burde seriøst ha fortsatt med å ikke kommentere på en blogg, for det der var bare helt på trynet sagt! Jeg har selv en bestevenninne som var med på paradise og jeg kan GARANTERE deg at sånn som hun ble fremstilt på TV er absolutt ikke sånn hun er! Tv3 vil lage show , ha intriger og lage god tv og med tanke på alle kommentarene så har de tydeligvis klart det! Pass på blodtrykket og se på en annen kanal om det plager deg sånn 😉

    22. Kjekt å lese innleggene dine, Mario! Likevel klarer jeg ikke la vær å henge meg opp i din gjentatte misbruk av og/å regelen. For å gjøre bloggen din enda mer lettlest og forståelig foreslår jeg at du konsentrerer deg litt mer om dette.

      Mvh

    23. Hei Mario <3

      Når du går rundt i Oslo med Sofie og føler deg bra så er dere som den lille alliansen til Thea og Adrian og Oslo folka er gruppen. De er i overtallet og misliker dere to.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg