OVER 140 BLOGGINNLEGG DETTE HAR JEG LÆRT..

Hei dere. Nå har jeg vært våken i noen timer, det har vært en veldig rolig morgen. Idag når jeg skulle inn på bloggen fikk jeg opp at jeg hadde over 140 blogginnlegg. Det er sykt hvor fort tiden går, jeg husker fortsatt hvor nervøs jeg var før jeg gikk ut med mitt aller første innlegg. Jeg har lært så utrolig masse på disse månedene, men har også lært litt av baksiden med det å blogge.

Det jeg har lært som er positivt:

  • Er at her kan jeg skrive akkurat det jeg ønsker og vil uten at noen kan stoppe meg.
  • Jeg får så utrolig mange fine og gode tilbakemeldinger fra dere.
  • All støtten jeg får når det kommer til forskjellige innlegg

Det som har vist seg for å være den mest positive opplevelsen for meg så langt som blogger er når jeg kom ut med sykdommen min. Husker hvor utrolig nervøs jeg var for hva folk ville si og tenke, men det var bare positivet og støtte å få. Det betydde så utrolig masse for meg, det gjorde meg bare enda mer sikker på at dette var noe jeg ville gjøre videre.

Det var en del utfordrende og negative ting med blogg også:

  • Selve bloggbransjen er det så utrolig masse clickbates bare for å holde seg på topplisten. Har blitt helt overrasket over hvor langt folk vil gå for å være på topplisten.
  • Blogg tar mye mer tid enn hva jeg hadde trodd på forhånd.
  • Alle de stygge anonyme meldingene syntes jeg har vært veldig vanskelig, visste ikke at folk hadde så masse hat.
  • Presse ovenfor deg selv, du skal alltid ha noe nytt å skrive om hver eneste dag.

Har så utrolig mange eksempler på blogger som overdriver alt for masse. Syntes at Stina er en flink blogger, men hun tar clickbates til ett nytt level. Hun skrev på storyen sin igår, “ER IKKE GRAVID LENGRE!!” så sto det på bloggen at søsteren fødte for mange måneder siden og er derfor ikke gravid lengre. Jeg fikk tilsendt dette fra mange av dere og er helt enig i at det er å overdrive. Det finnes veldig mange måter for å holde seg på topplisten, men noen måter er jeg mer fan av enn andre.

Når det skal sies er jeg så utrolig glad for at jeg faktisk startet å blogge selv når alle sa det var en dårlig ide. Jeg er også glad for at alle bloggere er forskjellige! Og at jeg fortsatte å blogge selv om jeg fikk så utrolig mange stygge meldinger, på grunn av jeg blogger som mann. Det at jeg blogger som mann er ikke noe mer galt enn å blogge som dame, begge deler er like rett.

Vil bare takke for all støtten nok en gang, hadde virkelig ikke klart dette uten dere!!

Hva syntes dere om tiden jeg har vært blogger? 

-Mario

7 kommentarer
    1. Jeg syns ærlig det innlegget her var clickbates, du sier at de nevner de blogger e du mener har mest clickbates du velger bare en. O g så sier du at du tar et oppgjør mot en toppblogger, syns ikke akkurat du gjør det av å si at stina driver med clickbates fordi. Ærlig var det her bare clickbates

    2. Helt enig i det du sier av både positive og negative sider. Må imidlertid smile litt av at du liksom ikke ser ut til å ha forstått omfanget av det du har gjort for andre m.h.t både dette med sykdommen og vanskelighetene i barndommen. Du er rett & slett en jævlig bra fyr, Mario!
      Syntes også dette med clickbates er noe herk. Siden jeg selv er blandt de som har måttet starte fra bunnen og jobbe seg oppover steg for steg, skjønner jeg imidlertid hvordan en kan bli fristet til å ta en snarvei. Det avgjørende for mitt vedkommende, er imidlertid at jeg heller vil ha typ 10 lesere som klikker seg inn fordi de er genuint interessert i det som tas opp enn 1000 klikk, hvorav 900 går rett på returtasten med en følelse av å ha blitt lurt. Gjør en en god jobb, vil successen følge etter, tror nå jeg.. 😉

    3. Det er så sant det Gry sier, du har virkelig gjort en forskjell Mario. Setter så stor pris på bloggen din

    4. Du kjøper jo følgere og clickbates er du jo utrolig god på selv👌 og sist men ikke minst, kopierte ikke du innlegge til en ann blogger?

    5. Alle bloggere driver med clickbates, – og de fleste viser en pyntet versjon av sannhet og virkelighet, og det er utrolig kjedelig i lengden. Man skjønner når noe kommer fra hjertet og ikke, og selv om du er en offentlig person er uansett noe av det eneste vi vet om deg kun fakta, men ingenting om hvem du egt er. Mener ikke å henge deg ut på en stygg måte, men hadde heller tenkt meg om før jeg delte meningene mine om andre når du gjør ting likt selv. Du er ikke den eneste og det er forståelig. Det er jobben, og det er en konkurranse om flest klikk. Alle vet det. Hvorfor ikke bare si det?

      JEG FIKK BOT.
      På t-banen…

      TING JEG ANGRER PÅ! – første gang du hadde sex, at du ikke har spist rett og ikke tatt nok sjanser. – Gi meg noe ekte?? Du er jo en offentlig person av eget valg.

      SPENNENDE TILBUD, 2 UKERS REISE OG VOLD MOT KOMPISER. – Nedtur: tilbudet er hemmelig, men du har fått ett som er utrolig spennende!! Vold: kompiser fikk noen kommentarer og ble dytta på. Vold??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg