TING SOM SJOKKERTE MEG MED BLOGG

Er det en ting som er sikkert, så er det at jeg ikke visste noe som helst om blogging før jeg faktisk begynte å jobbe med dette. Alt jeg trodde visste seg å være helt feil. Jeg vet det er mange der ute som har sine meninger og tanker om hva en blogg er og hvordan livet med det fungerer. Jeg husker selv at jeg ikke trodde det kunne være så vanskelig å blogge. Jeg tenkte derfor det kunne vært morsomt med et innlegg der jeg svarer på typiske påstander og tanker om blogglivet. Jeg ble i alle fall sjokkert over hvor annerledes det var i forhold til hva jeg selv trodde!

Blogging tar masse tid. For dere som tror det bare er å slenge ut noen innlegg for å så å ha fri resten av dagen tar helt feil! Blogging tar mye tid, og jeg hadde faktisk mer fritid før Paradise Hotel, enn hva jeg har nå. Det er likevel verdt det, for jeg liker virkelig å blogge

Man må være veldig kreativ for å blogge. De som tenker at det alltid er lett å ha noe å skrive om tar veldig feil! Når jeg skriver blogg tenker jeg alltid på hva dere syntes er interessant og ikke. Det er veldig masse og skrive om, men ikke alt er like kult å lese.. Jeg bruker veldig masse tid på å sette opp hva jeg skal skrive om.

Ferie vil aldri bli det samme igjen. Jeg tuller ikke når sier at jeg bruker minst 3-4 timer av dagen av ferie på bilder, blogg, mail og oppdatering. Det å være på ferie er ikke det samme som før. Uansett hvor jeg reiser tenker jeg alltid om det er bildevennlig eller ikke!

Det er ikke en selvfølge at du vil tjene penger. Det å være blogger i dag er ganske tøff konkurranse om sponsorer, annonse osv.. Jeg som en av de få mannlige bloggerne merker ekstra på konkurransen. For sponsorer er det mye mer åinteressant å jobbe med kvinnelige bloggere enn mannlige.. Noe jeg syntes er veldig dumt. Noe som også spiller inn er at annonsørene har blitt strengere og det er blitt mange flere influencere, noe som gjør markedet utfordrende til tider. Det er heller ikke alle annonsører som er så glad i reality-program, noe som selvfølgelig ikke alltid er like hyggelig.

Du må takle mer enn du tror. Jeg visste at bloggere fikk en del hat, men jeg visste ikke hvor mye de faktisk fikk. Jeg får mange kommentarer daglig som er direkte slemme og unødvendig..

Det er ikke alltid like enkelt å være en offentlig person. Jeg har alltid tenkt at det kun har vært positivt, gøy og spennende, men det er ikke alltid slik. Jeg tror ikke dere kan forstå alt presset du setter ovenfor deg selv og forventingene alle andre har til deg. Du må alltid være på topp og prøve å se vekk i fra alt av negativitet. Akkurat det å ikke bry seg om alt det negative er veldig vanskelig. Det som gjør det lettere å ikke bry seg om det negative er alle de positive og støttene meldingen jeg får.

Det jeg kan konkludere med er at blogging er veldig masse jobb, men jeg trives så masse med det. Blir så glad når dere alle stiller spørsmål og svarer på innleggene mine, det gjør meg bare enda mer motivert til å jobbe hardt!!

Har dere spørsmål?

Svarer i kommentarfeltet

-Mario

7 kommentarer
    1. Du er den første bloggeren jeg følger med på og jeg synes det er kult at du er mannlig og at du legger ut ting selvom du får så mye hate. Ignorer alt hatet og stå på🙌🏽

    2. Føler alle bloggere påstår at blogging tar like mye/mer tid en vanlig jobb. Neimen ærrrli, hvis du bruker 7.5 timer dagen på å skriva et innlegg og ta et bilde så e kje d normalt. 3-4 timer av dagen i ferien for å ta bilde? Da bør du få deg et liv… Ingrn legger merke om du knipser et fint bilde med ok kvalitet på 1 time max av dagen, eller bruker 3-4 timer?!? Forsåvidt så bruker og 90% bloggere samme bilder i gjentatte innlegg fra en photoshop med mobilen som sikkert varte i et par timer. Men om du fremdeles faktisk påstår at du bruker mer tid enn 7.5 time dagen på å blogge, og 3-4 timer dagen på å ta bilde te bloggen, så føle jo eg du hadde vært meget ubrukelig i den tempoen på en arbeidsplass. Dette her kan høres frekt ut, men mener det ikkje på en frekke måde. Syns bare bloggere ska slutta å syta om at det er så tungt og tar så lang tid. Sier ikke at innleggene du skriver ikke er spennende, syns derimot det virker hvertfall langt ifra at du bruker så mye tid åå de som di påstår, bildene er fine å sjå på dei de og, MEN ikkje så spesielle og kule at du sko ha brukt 3-4 timer på dem😅

    3. bra innlegg,du er den første bloggern jeg følger med på og syns innleggene din er veldig bra skrevet og sier mye om hvordan bar person du egentlig er. Fortsett å stå på.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg