TØFFE VALG I VENTE!!

Påskeferien går mot slutten og etter en fantastisk uke med familien min på sørlandet, er jeg nå på vei hjem igjen til Bergen. Jeg trengte virkelig denne ferien der jeg bare kunne koble helt av å bruke tiden sammen med familien.

Jeg har fått tid til å tenke litt og har funnet ut at jeg har veldig mange viktige beslutninger som må tas fremover. Det første viktige valget er om jeg skal flytte til Oslo eller forsette å bo i Bergen. Jeg reiser til Oslo torsdag for å gå på visninger, og det er noe jeg gleder meg veldig til. Det kan fort være jeg skal flytte sammen med en annen, men det kommer jeg tilbake til seinere. En masete bergenser som meg trenger en å plage med snakket mitt, og jeg hadde nok kjent meg litt ensom uten å bo med andre. Det er også en god trygghet å flytte sammen med noen du kjenner godt fra før.

Fordeler med å bo i Oslo er at det er veldig sentralt og det er mye gøy som skjer. Jeg fikk smaken på Oslo da jeg var i militæret der i 2017/2018. I denne tiden fikk jeg mange gode venner som jeg fortsatt har kontakt med i dag. Det passer også veldig fint med tanke på prosjektene som jeg har i vente og som jeg gleder meg til å dele med dere…  Ulempen med å flytte til Oslo er at familien ikke er der, men samtidig tar det kun 50 min med fly hjem igjen.

En annen viktig beslutning jeg må ta, er om jeg skal studere etter sommeren eller ikke. Dette er kanskje det viktigste valget jeg har foran meg. Jeg har søkt på utdanning som lærer og sykepleier. Jeg har veldig lyst å ha ett yrke der jeg jobber med mennesker. Før Paradise Hotel jobbet jeg mye i barnehage noe som jeg syntes var både lærerikt og givende. En utdannelse er noe jeg ønsker å ta, men jeg vet ikke om dette er tiden for det. Jeg stresser ikke, men et valg må jeg ta.

Å gjøre helt nye ting er ikke helt uten risiko. Å flytte til Oslo, få seg samboer og satse på noe helt nytt er både skremmende og spennende. En sånn følelse hadde jeg også da jeg fikk tilbud om å bli med på Paradise, men jeg er glad for at jeg ble med. Jeg vil ikke sitte igjen med en følelse der jeg angrer fordi jeg ikke turte å gå nye veier. Det er ingenting gale i å prøve og feile, og jeg kjenner meg klar for å stupe i det og prøve noe helt nytt. Går det ikke så får jeg prøve noe annet.

Jeg er skikkelig klar for å bo for meg selv og bare fokusere på å jobbe hardt fremover. Det hadde selvfølgelig vært bra å begynne på en utdannelse, men samtidig har jeg veldig lyst å ta ett år der jeg går 125% inn for å jobbe med nye og spennende prosjekter.

 

Hvem tror dere jeg skal flytte sammen med og hva ville dere ha gjort?

Svarer på spørsmål i kommentarfeltet 

-Mario

 

 

24 kommentarer
    1. Kan du ha bilder litt i midten av teksten siden dt blir de veldig kjekt å lese, tror Sofie og su skal flytte inni sammen siden hun og ska på visninh

    2. Bra skrevet Mario. Lev livet, man gjør feil men det er slik man blir en bedre utgave av seg selv. ikke la noe stoppe deg for å gjøre det som kjennes riktig for deg 💪👍

      1. Jeg og sofie hadde nylig en stor krangel og er ikke lenger i kontakt med hverandre.
        MEN jeg kan si den jeg flytter inn med begynner på B og slutter på ettina 😉

    3. Litt rart at dere sier at dere ikke er kjærester og ikke vil gå for fort frem, men så skal dere KANSKJE flytte sammen? 🙈 No hate, jeg syns dere er drit søte sammen men er litt spesielt da haha, siden dere skulle ta det sakte☺️☺️

    4. Jeg stemmer for at du begynner på barnehagelærerstudiet i Bergen, for det skal jeg også! 😀 Du virker som en person som passer veldig god til det, siden du er så omsorgsfull og snill og morsom!

    5. Hvorfor skal du flytte med bettina? Dere har jo ikle kontakt har du sakt, og er du ikke venn med Sofie? Du og sofie er jo perfekte, det er jo bettina også, men ahahaha.

    6. Hei Mario😊 jeg vil bare si at selv om jeg ikke kjenner deg så har jeg lest bloggen din å fulgt med på pH(skjønner at alt på pH ikke er fremstilt som det egentlig var) så synes jeg at du er en fantastisk person, du er forbildet mitt❤️ Jeg har aldri sett en så omtenksom og fantastisk person som deg💕 jeg skjønner at det kan være vanskelig å ikke ta til seg all dritten folk slenger men de som sier stygge ting om deg de er bare sjalue👍🏼 Stå på videre jeg elsker deg og bloggen din❤️❤️

    7. Hei! Så fine utdanninger du tenker på! Jeg er ferdig utdanna lærer nå til sommeren (grunneskolelærer 1-7, Oslo) så om du lurer på noe er det bare å spørre 🙂

    8. Hei Mario😊 jeg vil bare si at selv om jeg ikke kjenner deg så har jeg lest bloggen din å fulgt med på pH(skjønner at alt på pH ikke er fremstilt som det egentlig var) så synes jeg at du er en fantastisk person, du er forbildet mitt❤️ Jeg har aldri sett en så omtenksom og fantastisk person som deg💕 jeg skjønner at det kan være vanskelig å ikke ta til seg all dritten folk slenger men de som sier stygge ting om deg de er bare sjalue👍🏼 Stå på videre jeg elsker deg og bloggen din❤️❤️

    9. Hvis du blir sykepleier så skal jeg så sykt skade meg sånn at jeg kan møte deg😍❤️😍❤️😍❤️😍❤️😍❤️😍❤️😍❤️😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg